Jeugd en kinderdiensten Dorpskerk Twello

De volgende diensten zijn er speciaal voor de jeugd in onze kerk:

Oppasdienst

Bij bijzondere diensten (feestdagen, doopdiensten, diensten voor groot en klein) is er kinderoppas voor de kleinsten.

Informatie via coördinator  oppasdienst

Dienst voor jongeren

Voor de jeugd zijn er meerdere vormen van kerkdiensten:

Groot & Klein

Zo'n 4 keer per jaar houden we laagdrempelige vieringen die net even anders dan anders zijn, waarbij we nadrukkelijk rekening houden met alle leeftijden. Deze viering wordt voorbereid met een groep gemeenteleden. Voor de kleinsten is er kinderoppas in gebouw Irene.

Kerk op Schoot

Zingen, spelen en vertellen uit de Bijbel, met de allerkleinsten (0-5 jr.) en hun (groot)ouders.
Een aantal keer per jaar houden we een korte vrolijke viering, helemaal gericht op de kleinsten. Kerk op Schoot-vieringen worden gehouden na de gewone kerkdienst, op zondagmorgen in het koor van de kerk, ongeveer van 11.30 uur-12.00 uur. Je bent altijd welkom, maar wil je een herinneringsmailtje en uitnodiging, geef dan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. je naam en emailadres op.

Kliederkerk

Zit jij op de basisschool?

Dan kan je drie keer per jaar meedoen met iets heel speciaals: de kliederkerk!
En: je neemt gezellig je (groot) ouders mee!

Wat gaan we doen?

Dat is iedere keer een verassing, en het is ook iedere keer een verassing!
Maar meestal ziet een kliederkerk er zo uit:

• eerst gaan we een uurtje creatief aan de slag met een thema. Soms kan je daarbij kiezen uit verschillende activiteiten
  • daarna komen we samen in een kring zitten voor een Bijbelverhaal met hetzelfde thema. Ook gaan we bidden en vaak ook een lied zingen.
  • tot slot gaan we met z’n allen eten.

De kliederkerk duurt meestal van 10.30 uur tot 12.30 /13.00 uur.

Kliederkerk Dorpskerk Twello

Creatief aan de slag? Kan je daar voorbeelden van geven?

Natuurlijk.
Voorbeelden van wat we tot nu toe hebben gedaan zijn:

• van kartonnen een manshoge stadspoort gemaakt, en daarmee de intocht in Jeruzalem nagespeeld
  • even buiten Twello door middel van een speurtocht de tocht door de woestijn beleefd
  • van karton een reusachtige ark van Noach gemaakt
  • van verschillend fruit en een satéprikker “regenboogspiesjes” gemaakt
  • met een decoupeerzaag houten wegwijzers gemaakt, die zowel naar Ninevé als naar Jaffa wezen
  • een “The Passion” route door Irene gelopen

En mijn (groot) ouders dan?

Die doen gezellig met jou mee!
We hebben gezien dat ouders ook heel goed kunnen knippen, plakken, zagen, timmeren, speuren, kleuren, proeven en spelen!
Het is fijn als zij daarbij ook de andere kinderen een beetje willen helpen.
Ook is het prettig als je ouders (en jij zelf ook!) na afloop even helpen om alles op te ruimen en af te wassen.

Wat leuk! Waar kan ik mij aanmelden?

Graag met jullie namen en je eigen mailadres.
Je krijgt dan ook een herinneringsmailtje als de volgende kliederkerk er aan komt.

Tot ziens bij de Kliederkerk!