Actie Kerkbalans van start

{image path="images/2019/01/22_cb2377ff29_Kerkbalans_2019.jpg"}

Van 19 januari t/m 2 februari 2019 wordt de actie Kerkbalans 2019 “Geef voor je kerk” gehouden.

In verband met het geraamde tekort op de begroting 2019 dienen de vrijwillige bijdragen van de gemeenteleden op zijn minst gelijk te blijven; liefst toe te nemen. Het College van Kerkrentmeesters en de Kerkenraad vinden dat de gemeente hierin zijn verantwoordelijkheid moet nemen en hiertoe bijdraagt.

De kerkbalansmedewerk(st)ers gaan weer op pad om uw toezegging te vragen. Eerst om de bekende kerkbalansenveloppe bij u te posten of af te geven en een week later opnieuw om uw antwoord op te halen.
Op de bijgesloten toezeggingstrook kunt u aangeven hoeveel u dit jaar wilt bijdragen aan het plaatselijke kerkenwerk.
Legt u de enveloppe met de antwoordstrook alvast klaar? Bij voorbaat onze hartelijke dank!

Op zondag 3 februari 2019 vindt in de kerk de bekendmaking plaats van het voorlopige resultaat van de actie Kerkbalans 2019.

Kerkbalans 2019 animated

Fiscale mogelijkheden
De Protestantse Kerk in Nederland en al haar zelfstandige onderdelen (zoals gemeenten, diaconieën, en classes) zijn “algemeen nut beogende instellingen (ANBI).  Giften, bijvoorbeeld in het kader van de actie kerkbalans, kunnen door de gever, binnen de daarvoor geldende randvoorwaarden, voor de zgn. giftenaftrek in aanmerking komen bij de inkomstenbelasting.
Voor de periodieke giften kunt u een overeenkomst sluiten met onze gemeente; e.e.a. hoeft niet meer via de notaris. Voordeel voor u en/of onze kerk: geen extra lasten. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met het kerkelijk bureau.

Mocht u naar aanleiding van het bovenstaande nog vragen of opmerkingen hebben, neemt u dan contact op met Gerrit Bokdam, Kerkelijk Bureau, tel. 06-81568362, of op maandag of vrijdagmorgen in gebouw Irene, Dorpsstraat 8, Twello.