Choral Evensong op 15 december in de Dorpskerk

{image path="images/2019/12/14_31f05c5edc_IMG-20191206-WA0000.jpg"}

Op de 3e adventszondag, 15 december, zal het Martus Ensemble o.l.v. Maarten Romkes een evensong verzorgen om 17.00 uur in de Dorpskerk in Twello. Maarten Romkes uit Voorst is zelf professioneel klassiek zanger en is dirigent van een aantal koren. Het orgel zal worden bespeeld door Carl Visser, cantor-organist te Grou. In het koor zingt ook de cantor-organist van de Dorpskerk, Henk Noordman.

Een choral evensong is een gezongen avondgebed in de traditie van de Anglicaanse Kerk. Opmerkelijk aan een choral evensong is de combinatie van een ingetogen gebedsdienst met vaste onderdelen met een veelvoud aan (soms uitbundige) muzikale vormen en stijlen. Zo is de organ voluntary aan het eind niet zelden een virtuoos stuk muziek.
Daarnaast worden er ook liederen in samenzang gezongen. Juist die combinatie maakt de evensong bijzonder.

Iedereen is van harte uitgenodigd!