Concert 200-jarig Meere orgel Dorpkerk Twello

{image path="images/2019/11/02_78af2b3ff5_Meere-orgel.jpg"}

We trekken alle registers open voor het 200 jarige Meere-orgel, want op donderdag 14 november 2019 viert het Meere orgel van de Dorpskerk zijn verjaardag.

In 1819 werd het orgel op deze datum in gebruik genomen. Het instrument was een geschenk van Freule Coenradina Willemina, Barones van Reede tot Parkeler, bewoonster van het gelijknamige landgoed ten noorden van Twello.

Wij willen deze verjaardag niet ongemerkt voorbij laten gaan en gaan dit vieren met een bijeenkomst en concert op vrijdag 22 november 2019.
Orgelmaker Reil zal aanwezig zijn om over ons prachtige Meere orgel te vertellen.
Naast de begeleiding van de samenzang, zal Henk Noordman, de vaste organist van de Dorpskerk, orgelwerken spelen die de klanken van ons mooie orgel zullen laten horen!

Noteer 22 november alvast in uw agenda. Het concert begint om 20.00 uur. Na afloop is er gelegenheid om na te praten onder genot van een drankje. U bent van harte welkom.