Het zijn Siberische dagen op het moment dat dit stukje wordt geschreven. Er ligt een pak sneeuw en is het snerpend koud. Het lijkt eerder Kerst dan Pasen. Toch is de Dorpskerk alweer bezig met de Paastijd. Volgende week begint de veertigdagentijd, zoals de periode voor Pasen wordt genoemd, en dat is een tijd van bezinning en omzien naar elkaar. Op weg naar het Paasfeest, het feest van de opstanding.

Dat omzien naar elkaar zal worden gedaan met een steuntje in de rug aan dorpsgenoten die dat nodig hebben. Door middel van de actie Paashaas. Alle Twellonaren worden uitgenodigd om mee te doen.

Wat houdt deze actie in? Als u zich aanmeldt, wordt u gekoppeld aan een dorpsgenoot. Dat kan bijvoorbeeld een oudere vrouw zijn die vaak alleen is, of een man die herstelt van een burn-out, of een moeder die in haar eentje voor haar kinderen zorgt.
In de weken voor Pasen brengt u die persoon enkele keren een presentje: iets dat u zelf maakt of bakt, of een tekening van de kinderen, of iets kleins dat u koopt. Dat kan de eerste keren gewoon door de bus gegooid of aan de deur gehangen. Het idee is dat de Paashaas zich pas bij het laatste presentje bekend maakt.

Een ieder kan Paashaas zijn: oud of jong, als gezin of alleen, kerklid of geen kerklid. Als u meedoet zult u er geen spijt van krijgen: het is bekend van eerdere acties rond Kerst dat mensen enorm blij en ontroerd waren door dit gebaar.

Behalve uzelf aanmelden als Paashaas kunt u ook iemand voordragen als ontvanger van een attentie.
Aanmelding als Paashaas of voordragen van een ontvanger kan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. (vermeld daarbij uw telefoonnummer) of bel naar 0646166193.

Liefst zo spoedig mogelijk, in elk geval vóór 25 februari 2021. U ontvangt vervolgens nadere uitleg en spelregels, ook rondom privacy en corona. Daarna wordt u gekoppeld aan een ontvanger en kunt u aan de slag.

Wat zou het mooi zijn om met een flink aantal dorpsgenoten een steun in de rug te zijn voor anderen!