December in de Dorpskerk

December is altijd een speciale maand, ook en juist in de kerken. De laatste twee jaren was er met Kerst een lockdown en konden er geen bijzondere vieringen en activiteiten in de Dorpskerk worden gehouden. Nu er geen coronabeperkingen zijn, is er weer van alles georganiseerd.

Zondag 27 november 2022 was de eerste van de vier adventszondagen die voorafgaan aan Kerst op 25 en 26 december. Langzaam wordt er naar dat feest toegeleefd.
In de Dorpskerk van Twello staan op deze vier zondagen vrouwen uit de Bijbel centraal; iedere zondagmorgen wordt er een andere vrouw belicht. U bent welkom elke zondagmorgen om 10:00 uur!

Daarnaast zijn er speciale kerkdiensten en activiteiten:

• Op zondag 18 december is er een ‘Kerst-op-schootviering’, om 11:30 uur, voor kinderen van 0 tot 5 jaar. Dominee Menno Valk en dominee Emma Rijks leiden de dienst en… dominee Nijntje komt ook langs! Er wordt muziek gemaakt door Henk Noordman.
  • Op woensdag 21 december staat er om 17:00 uur een kerstviering op het programma voor leerlingen van basisschool De Wingerd. Ouders staan dan met een lichtje langs de weg van school naar de kerk. Dominee Ary Braakman en dominee Menno Valk leiden de dienst, die ongeveer een halfuur zal duren.
  • Op zaterdag 24 december vindt er een kerstwandeltocht plaats. Om 15:45 uur verzamelen de deelnemers zich bij de Dorpskerk en langs een verlicht pad, met een lichtje in de hand loopt iedereen naar de stal op de schapenwei, waar onder muzikale begeleiding kerstliederen gezongen worden. De wandeltocht is voor jong en oud, kerkelijk of buitenkerkelijk, kortom: voor iedereen die het een mooie gedachte vindt om samen op weg te gaan naar het kindeke Jezus. Na afloop kan er bij de Dorpskerk nog gezellig iets gedronken worden.
  • Op 24 december om 22:00 uur is er de traditionele Kerstnachtdienst in de Dorpskerk. Dominee Menno Valk leidt de dienst en de cantorij o.l.v. Henk Noordman verleent haar medewerking.
  • Op zondagmorgen 25 december om 10:00 uur is er een feestelijke dienst met dominee Ary Braakman en ook weer veel muziek o.l.v. Henk Noordman.
  • Geplooid rondom de jaarwisseling zijn er vervolgens nog twee diensten: één op oudjaarsavond om 19:00 uur en één op nieuwjaarsmorgen om 10:00 uur. In beide diensten gaat dominee Ary Braakman voor.

Voor iedereen geldt: hartelijk welkom, in en rondom de Dorpskerk!