Elvisdienst 25 april 2021

De Elvisdienst op zondag 25 april 2021 wordt geleid door dominee Fred Omvlee. Fred Omvlee is hoofd geestelijke verzorging bij de Koninklijke Marine maar staat bekend als de Elvis-dominee. Hij is Elvis fan en organiseert al bijna achttien jaar Elvis-kerkdiensten. Wat veel mensen niet weten is dat Elvis het liefst gospels zong.

Elvis was verslaafd aan medicijnen, pillen. Die had hij leren slikken in zijn diensttijd. Hij zag er geen kwaad in. Helaas leidde het tot een ongelukkig en depressief einde aan zijn leven. De boodschap van de dienst is: zelfs al eindig je als Elvis, je valt niet uit Gods hand. In de Elvis kerkdienst horen we veel Elvis-gospels. Verder is het ook ‘gewoon’ een kerkdienst met toepasselijke Bijbellezing. Wel zal de dienst anders ingericht zijn dan ‘normaal’, maar hopelijk kijken/luisteren er naast gemeenteleden ook veel andere geïnteresseerden.

Helaas heeft ons grote gelegenheids-Elvisgospelkoor – door de coronamaatregelen – niet kunnen oefenen voor deze dienst en zal dan ook niet optreden. Een tweede Elvisdienst – met dit koor is al gepland voor 24 april 2022. Mocht je dan mee willen zingen, stuur dan even een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Je wordt dan uitgenodigd.

Gelukkig is Dominee Fred Omvlee zelf een begenadigd gospelzanger en zal – mits dit weer toegestaan is – enkele liederen ten gehore brengen. In dat geval wordt hij muzikaal ondersteund door onze eigen pianist Henk Noordman, Mocht het zingen niet toegestaan zijn, zullen de liederen met YouTube filmpjes getoond worden.

We hopen dat de coronacijfers het mogelijk maken om 25 april de kerkdeuren voor bezoekers weer te openen. Maar anders is de dienst altijd online te volgen via: https://kerkdienstgemist.nl/stations/946-Protestantse-Gemeente-Twello