Aanvaarding beroep ds. van Prooyen Schuurman

{image path="images/2018/12/18_d2a5633145_Klokkenstoel-1078x516.jpg"}

De Protestantse Gemeente Harfsen heeft op 17 november jl. een beroep uitgebracht op dominee Lidy van Prooyen Schuurman, een van de drie dominees die aan onze gemeente verbonden is. Lidy heeft dit beroep aanvaard en zal op 10 februari 2019 ‘s middags voor de laatste keer als predikant van onze gemeente in de Dorpskerk voorgaan.

Lidy vertelde na de kerkdienst van 11 november jl., waarin zij het te verwachten beroep aan de gemeente meedeelde, dat ze het goed heeft als predikant in onze gemeente. Tegelijkertijd is zij na ruim 15 jaar toe aan een nieuwe uitdaging. De kerkenraad begrijpt haar afwegingen, terwijl wij het ook betreuren dat ze onze gemeente gaat verlaten. De door haar geleide kerkdiensten zijn fijn en inspirerend en de pastorale zorg van Lidy wordt zeer gewaardeerd. Ze is er daar waar het nodig is en weet mensen te bemoedigen door Gods liefde te delen.

We zullen een mooi afscheid voorbereiden, want dat komt Lidy toe. De kerkenraad is tevens al aan het nadenken over hoe wij de invulling van taken vorm moeten geven na het vertrek van Lidy. Zowel m.b.t. het afscheid als m.b.t. de toekomstige taakverdeling zal de gemeente volop betrokken worden in het denk- en besluitvormingstraject.

Bert Hokken, voorzitter
Joke Bakkenist, scriba