Gevolgen van het coronavirus

Helaas heeft ook onze kerkelijke gemeente maatregelen moeten nemen in het kader van de dreiging van het coronavirus. Onderstaand de maatregelen tot en met 31 maart op een rijtje.

Geen kerkdiensten in maart
De kerkenraad heeft – in het kader van de dreiging van het coronavirus – helaas moeten beslissen om op 15, 22 en 29 maart geen kerkdiensten te houden in de Dorpskerk. Niet alleen vanwege het maximum van 100 personen maar ook gezien de kwetsbaarheid van een deel van onze kerkbezoekers. Hiermee volgen wij het advies op van de RIVM en PKN Nederland.

Diensten Grotenhuis
Helaas kunnen wij om gelijke redenen ook de diensten op 19 en 26 maart in het Grotenhuis niet door laten gaan.

Pastorale bijstand
Uiteraard blijven onze predikanten voor pastorale bijstand beschikbaar.
Telefoonnummers van de predikanten:
Ds Emma Rijks : 0571 84 9368
Ds Menno Valk : 0571 298 475
Ds Johan Weijenberg : 06 1992 7888

Houdt u rekening met de volgende weekenddiensten:
14-15 maart : ds. Menno Valk
21-22 maart : ds. Emma Rijks
28-29 maart : ds. Menno Valk

Kerkdienst op televisie
Op zondag 15 maart wordt op NPO2 om 9.30 uur een korte meditatie door ds. René de Reuver vanuit de kapel van de dienstenorganisatie van de Protestantse Kerk uitgezonden. Dit ter vervanging van de kerkdiensten die zondag niet door gaan. Deze uitzending wordt verzorgd door de EO.

Spelletjesmiddag 16 maart
Ook de spelletjesmiddag voor gemeenteleden en leerlingen van de Oase op 16 maart gaat niet door!

Workshop geloof in de supermarkt
De workshop "Geloof in de supermarkt" gaat helaas – om dezelfde reden – niet door. Deze workshop zou op woensdag 25 maart gehouden worden in Irene.

Uitvaarten
Voor uitvaarten hebben wij een apart protocol opgesteld. In voorkomend geval informeren wij u hier verder over.

Richtlijnen
De richtlijnen zoals aangegeven worden door het RIVM, worden door de kerkenraad nauwgezet gevolgd en indien van toepassing zullen we aan deze richtlijnen gehoor geven. Wij vragen ook u om de media goed te volgen en gehoor te geven aan de adviezen die door het RIVM gegeven worden. Dit laatste voor uw welzijn en het welzijn van anderen.

We houden u op de hoogte
Via deze website zullen wij u op de hoogte houden. Persoonlijke berichten zullen wij – daar waar hier aanleiding voor is – via het mailbestand van DorpskerkNieuws aan uw toesturen. U kunt zich abonneren op Dorpskerknieuws door een mail te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Laten we met elkaar bidden voor het welzijn van de patiënten én het beheersbaar maken van deze pandemie.

Rina van der Nol, scriba kerkenraad
Bert Hokken, voorzitter kerkenraad