In september weer naar de kerk?

{image path="images/2020/03/13_78efe644a1_corona.jpeg"}

Het Corona-virus heeft grote invloed op ons leven, het bepaalt letterlijk ons doen en laten. Met de nadruk op het woordje ‘laten’. Je kunt je familie en vrienden niet op de gebruikelijke manier ontvangen, je kunt niet meer als vanzelfsprekend naar je werk, ergens uit gaan en niet meer naar de kerk. Dat laatste gaat hopelijk met ingang van september veranderen.

Het plan is dat we met ingang van zondag 6 september voor het eerst sinds lange tijd de kerk weer openstellen voor gemeenteleden. Hiervoor is door een werkgroep een zogenaamd gebruiksplan opgesteld waarin we alle aanbevelingen en protocollen hebben verwerkt.

Basis van dit plan is dat we de huidige digitale diensten voortzetten waarbij gemeenteleden aanwezig kunnen zijn. We hebben, rekening houdend met de 1,5 meter afstand, berekend dat we ca. 45 gemeenteleden kunnen toelaten bij de dienst.
Helaas mag er niet door de gemeente gezongen worden, onze kerk is hiervoor te klein en we hebben geen ventilatiesysteem in de kerk. Maar de 4 leden van de cantorij zullen dit zeker compenseren.

Voor het bijwonen van de dienst zal men zich moeten aanmelden. Dat kan via de mail en ook telefonisch. Het mailadres en het telefoonnummer zullen we binnenkort bekend maken.

Er zijn in totaal 45 plaatsen in de kerk. Na aanmelding wordt de definitieve indeling gemaakt.
Helaas kunt u dus niet een eigen plaats kiezen maar wordt u naar uw plaats gebracht door de koster.
Op deze manier weten we zeker dat de anderhalve meter afstand behaald wordt en dat we het maximale aantal plaatsen creëren. U moet dus bij de ingang van de kerk wachten. Dat is ook een reden om tijdig te komen en buiten de kerk (op anderhalve meter) te wachten. Ook bij het verlaten van de kerk zal op aangeven van de ouderling van dienst (net al bij avondmaal) de kerk verlaten worden.

Helaas veel regeltjes, het is niet anders. Wel zijn we blij dat we weer naar kerk mogen ook al is het nog niet helemaal zoals we willen. Hou deze website en Dorpskerknieuws in de gaten voor meer informatie.