We mogen weer naar de kerk!

{image path="images/2020/09/12_a40853589d_DorpskerkTwello.jpg"}

Het heeft even geduurd, maar we mogen weer naar de kerk. Dat betekent niet dat alles weer wordt zoals het was. Er zijn nogal wat beperkingen. Hieronder leest u wat de spelregels zijn.

Met ingang van zondag 6 september is de kerk voor het eerst sinds lange tijd weer open.
Er is plaats voor 45 gemeenteleden die zich wel van te voren moeten aanmelden. Dat kan op 2 manieren.

1. Via de mail naar het emailadres : Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. aanmelden kan tot vrijdagochtend 12:00 uur. Graag duidelijk vermelden met hoeveel personen je komt. Je krijgt een bevestiging van de aanmelding retour.
  2. Via het telefoonnummer 06 – 22 70 07 42 op donderdagavond tussen 18:00 en 21:00 uur.

Let op: Zonder aanmelding is er GEEN plaats!

Na de aanmelding wordt de definitieve indeling gemaakt.

Helaas kunt u niet een eigen plaats kiezen maar wordt u naar uw plaats gebracht door de koster. Op deze manier weten we zeker dat de anderhalve meter afstand behaald wordt en dat we het maximale aantal plaatsen creëren. U moet dus bij de ingang van de kerk wachten. Dat is ook een reden om tijdig te komen en buiten de kerk (op anderhalve meter) te wachten. Er zal ook een zogenoemd triage gesprek plaats vinden. Dat betekent dat er naar uw gezondheid gevraagd zal worden. Bij twijfel moeten we helaas de toegang weigeren. Zekerheid voor alles.

Bij het verlaten van de kerk zal op aangeven van de ouderling van dienst (net als bij het avondmaal) de kerk verlaten worden.

De dienst heeft hetzelfde karakter als de onlinediensten. En erg jammer; er mag niet gezongen worden. Volgens de protocollen is ons kerkgebouw daar te klein voor en we hebben geen ventilatiesysteem.

Helaas veel regeltjes, het is niet anders. Wel zijn we blij dat we weer naar kerk mogen ook al is het nog niet helemaal zoals we willen. Hou deze website en Dorpskerknieuws in de gaten voor meer informatie.