Klimaatmars 12 november

De schepping zucht... Hoor je het ook?

We kunnen er wel eens moedeloos, bang en verdrietig van worden.
Toch hebben we hoop, door ons geloof in God die de wereld in Zijn hand houdt.
Het is met die hoop dat we op 12 november meelopen met de Mars voor klimaat en rechtvaardigheid.

Op zondag 12 november 2023 wordt in Amsterdam de grote mars voor klimaat en rechtvaardigheid gehouden. Misschien aarzel jij of je mee zal lopen. Op zondag ben je wellicht gewoon naar jouw lokale kerk te gaan en om dit hiervoor nu te laten schieten?
Uitgerekend de zondag is toch de dag om samen met anderen God te prijzen?
Zeker, maar kan dat niet op heel verschillende manieren, vanaf de kerkbank maar ook vanaf de straat?
Je kunt op verschillende manieren meedoen:

• 11.00 uur: de groene Dominicuskerk in Amsterdam zet deze ochtend haar deuren voor ons open. Je kunt om 11.00 uur de kerkdienst bijwonen die staat in het teken van het boek Deuteronomium en ook aandacht geeft aan klimaatrechtvaardigheid;
  • 12.30 uur: start van een interreligieuze viering in de Westerkerk;
  • 13.00 uur: verzamelen op het plein naast de Westerkerk aan de Keizersgracht-zijde om samen aan te sluiten bij de mars.

De schepping roept! Loop je met ons mee?