Regenboogwandeling op 1 november

1 november, een inspirerende avond over inclusie en verbinding!

De inclusie werkgroep Jaar van Elkaar, waar we als protestantse gemeente deel van uitmaken, organiseert jaarlijks, begin november, activiteiten in de week van Respect.
Gericht op de vraag of iedereen voldoende mee kan tellen in onze samenleving. Die activiteiten worden dan ingeluid met een startavond.
Dit jaar is het thema: MOGEN ZIJN WIE JE BENT

De werkgroep nodigt jullie van harte uit voor De Avond van Elkaar. Deze keer vormgegeven in een Regenboog Wandeling. Om het eerste regenboog bankje in de gemeente Voorst te onthullen. Een initiatief van Roos Slootmaker (14 jaar) in samenwerking met werkgroep Jaar van Elkaar.

Het gaat om woensdagavond 1 november 2023 van 19.00 uur tot 21.00 uur.
Verzamelen aan de dorpsstraat bij de kerk. Aanloop met koffie/thee vanaf 18.45 uur, verzorgd door ABC de Cirkel.
Na een toespraak van wethouder Peter Wormskamp en de onthulling van een tijdelijk regenboogpad wandelen we gezamenlijk onder een regenboog naar het dorpsplein waar de wethouder dan met Roos het bankje zal onthullen.
Hierna wacht een hapje en drankje in de bibliotheek en is er gelegenheid elkaar te ontmoeten en aan de hand van stellingen met elkaar in gesprek te gaan.

Het zou geweldig zijn als jullie hierbij aanwezig kunnen/willen zijn!

Betrokken organisaties in de inclusie werkgroep Jaar van Elkaar;
Gender Sexuality Aliance, Zone College Twello
Younger at Heart
PKN-Twello,
Stichting Inclusive Wave
ABC de Cirkel
Bijdebieb Twello
Mens en Welzijn Voorst,
Gemeente Voorst

Tijdens de regenboogwandeling spreekt Ellie Lust ons via een scherm toe en benoemd dat ze 8 december op collegetour komt in de Dorpskerk.