Vind’et Markt op 3 juni

Duurzaam denken begint met de gedachte dat je met elke euro die je wel/niet uitgeeft en elke actie die je wel/niet doet, verschil kunt maken.

Vindetmarkt 3jun2023

Op zaterdag 3 juni 2023 van 14.00-16.00 uur wordt in en om gebouw Irene (naast de Dorpskerk in Twello) een tweedehands kledingmarkt georganiseerd in samenwerking met de Bieb, Mens en Welzijn en ABC de Cirkel.
Op deze Vind’et markt kan tweedehandskleding verkocht worden voor maximaal € 7,50 per kledingstuk, zodat de markt ook interessant is voor mensen met een smalle beurs. Een verkoopplekje kan voor € 2, - gehuurd worden en de opbrengst van de verhuur gaat naar een goed (kleding/armoede)doel.

Verder is er in gebouw Irene van alles te bekijken en te doen rond eerlijke kleding.
Oude kleding kan opgeleukt worden, er is een grote verkleedkist(ruimte) waar jong en oud zich kan verkleden en er komt een fotohoek waar je met (of zonder) creatie op de foto kunt. Vrouwen uit Nederland en niet-westerse landen vertellen iets over de traditionele kleding van hun land en over de catwalk lopen modellen met vormgegeven creaties van de ontwerpwedstrijd die voor jong en oud is uitgezet.
In The Basement kan van koffie, thee of limonade met wat lekkers worden genoten terwijl je kijkt naar filmpjes over de kledingindustrie.

Heel bijzonder is de 2ehandskleding ontwerpwedstrijd: maak een nieuw kledingstuk van tweedehands kleding.
Dat mag op allerlei manieren. Voeg kledingstukken samen tot een nieuw ontwerp, maak een nieuw patroon of scheur juist op gevoel repen stof uit. Gebruik tape en een lijmpistool. Of naai het stuk met naald en draad. Alles is goed, als je maar tweedehands kleding gebruikt en je het kledingstuk ook echt kunt dragen. Je mag één stuk maken, maar ook een hele outfit.
Hoe doe je mee? Je maakt drie foto’s. De eerste maak je van de oude kleding die je gaat gebruiken. Dus vóórdat je met je ontwerp aan de slag gaat. De tweede en derde foto maak je als je nieuwe kledingstuk klaar is. Op deze foto’s draag jij of iemand anders het kledingstuk dat je hebt gemaakt. Maak een duidelijke foto van de voorkant en van de achterkant.
Uit alle inzendingen selecteert de jury tien kledingstukken. De ontwerpers mogen hun nieuwe items op de catwalk van de Vind’et Markt tonen aan het publiek. Daarna maakt de jury de winnaar bekend van het leukste kledingstuk. En voor de winnaar is er uiteraard een leuke prijs!

Vindetmarkt posterKortom, er is van alles te doen op de Vind’et Markt! Kom ook en doe mee!!

Opgave voor kraampje a €2,- voor verkoop tweedehands kleding bij Rosa van der Tang: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 3027 1724.
Vermeld bij opgave je naam, mailadres en telefoonnummer (opgave tot 30 mei).

Info en opgave voor de ontwerpwedstrijd voor jong & oud bij Kim Arntzen: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 06 1900 0351.
Vermeld daarbij je naam, adres, leeftijd, telefoonnummer en mailadres (opgave tot 18 mei).