Duurzame groene kerk

Op zondag 23 april om 10.00 uur is er in de Dorpskerk een duurzame groene kerkviering met als thema: Zorg voor en beheer van de aarde.

Samen met Rosa van der Tang heeft de werkgroep groene kerk Twello deze viering voorbereid. Wij willen aandacht vragen voor de klimaat problematiek en klimaatrechtvaardigheid.
In de overdenking zal Alfred Slomp ons meenemen in de noodzaak om als mens, en zeker als christen, ons gedrag ten aanzien van klimaatverandering aan te passen.
Samen met twee zingende en gitaar spelende gemeenteleden zullen wij een wereldwijd bekend klimaatlied zingen.

Aansluitend aan deze dienst is er in gebouw Irene (naast de kerk) tijdens het koffiedrinken een informatiemarkt met onder andere informatie over biologisch geteelde groente, Energierijk Voorst, voedselbos Bosnodig in Voorst, Deventer Duurzaam. Ook is er een boekentafel waar diverse actuele boeken over de klimaatverandering zijn in te zien. En daarnaast is er de mogelijkheid om zelf zaadbommen te maken (kleiballen gevuld met bloemenzaad).

Wij hopen jullie allemaal de 23e april te ontmoeten!

Werkgroep groene kerk Twello