Een tegen eenzaamheid

een tegen eenzaamheid

Van 28 september tot en met 4 oktober 2023 is de landelijke week “Eén tegen eenzaamheid”
Net als vorig jaar worden in deze week enkele laagdrempelige activiteiten verzorgd. Omdat een gevoel van eenzaamheid verschillende oorzaken kan hebben, worden er ook verschillende activiteiten georganiseerd.

Op 30 september organiseert de kledingbank Voorst van 10.00 – 14.00 uur een kledingmarkt in gebouw Irene (naast de Dorpskerk).
De kledingbank krijgt altijd meer kleding als dat ze kunnen uitgeven. Met de (uit)verkoop van de zomercollectie genereren ze inkomsten voor de aanschaf van nieuwe voorraad en de inrichting van hun magazijn. Met de markt willen ze ook gelegenheid bieden belangstellenden met de kledingbank kennis te laten maken.
Zij zouden het heel fijn vinden als je je hart laat spreken en, al is het maar een uurtje, wil meehelpen met koffie/thee zetten, spullen klaarzetten, opruimen etc.
info en opgave bij Rosa van der Tang (opbouwwerker): Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. / 06 3027 1724.

Daar sociale- en culturele eenzaamheid niet alleen onder ouderen voorkomt wordt door de werkgroep pastoraat op 28 september vanaf 17.30 uur een maaltijd georganiseerd, in samenwerking met ABC de Cirkel. De maaltijd is specifiek bedoelt om onze jongere dorpsgenoten tot 66 jaar de gelegenheid te geven elkaar te ontmoeten.
In verband met de logistiek en inkopen is opgave verplicht. Graag voor 21 september aanmelden via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Geef bij opgave aan of je vegetarisch wilt eten of een dieet hebt, zodat daarmee rekening gehouden kan worden.
Deelname is kosteloos, maar een vrije gift is altijd welkom.