Onze kerkelijk werkers

Een interessante video met een gesprek tussen de gaande en de komende opbouwwerker: Henk-Jan Gosseling en Rosa van der Tang.

Drie jaar lang heeft Henk-Jan Gosseling zich – samen met anderen – ingezet voor de verbinding tussen de kerk en het dorp Twello. Omdat hij ook ander werk heeft en zijn bezigheden wat meer wilde concentreren, besloot hij niet te reageren op de vacature voor opbouwwerker en het stokje over te dragen.
Sinds september is Rosa van der Tang aan de slag. De vacature kreeg ze bij toeval onder ogen. Met pinksteren deed ze boodschappen bij Albert Heyn, en zag daar mensen van de Dorpskerk gerbera’s uitdelen aan het publiek. Haar belangstelling was gewekt en thuis surfde ze naar de website van de kerk. Daar zag ze de advertentie staan. Ze schreef erop en zie, nu is ze alweer een maand bezig. In september was Henk-Jan ook nog werkzaam om Rosa in te werken. Voor Kredo spreken de gaande en de komende man/vrouw elkaar in de consistorie van gebouw Irene.

Het interview is gefilmd en te bekijken via deze link: https://youtu.be/7jyRSMazWz0

De uitgebreide versie van het interview is in de oktober editie van ons maandblad Kredo opgenomen.

Van harte aanbevolen!